Посольство України в Литовській Республіці

, Київ 20:17

Литовська Республіка

Що потрібно знати при плануванні поїздки до Литви автотранспортом

  1. Для легкового автотранспорту усі автомобільні дороги Литви безкоштовні.

 2. Для автобусів з 8 і більшою кількістю пасажирських місць та вантажного автотранспорту при їзді по основним автомобільним дорогам A1–A18 розмір оплата за проїзд залежить від категорії автотранспорту та тривалості поїздок.

Зокрема, для автобусів з кількістю місць від 8 до 22 включно розмір оплати становить 6 євро за 1 день, 14 євро за 1 тиждень (7 днів), 28 євро на місяць або 304 євро за рік.

3. Оплата за проїзд автобусів та вантажного автотранспорту здійснюється шляхом купівлі спеціальної наклейки (віньєтки) на скло автомобіля, які продаються на прикордонних КПП, АЗС та у торговельних закладах.

Повна інформація щодо тарифів на використання автомобільних доріг у Литві,  місць продажу віньєток, а також карта платних доріг Литви та інша інформація доступні на сайті Дорожньої адміністрації Литви при Міністерстві транспорту та зв’язку Литовської Республіки за посиланням:

http://www.lra.lt/en.php/road_charges_and_tolls/user_charge_vignettes/8591#content_3106

 4. Громадянам, які планують подорожувати з України до Литви територією Білорусі, слід врахувати, що в Білорусі основні автодороги є платними як для вантажного, так і для легкового транспорту. Це стосується і більшої частини популярного серед українців маршруту Гомель-Мінськ-Ошмяни. При цьому система оплати за проїзд суттєво відрізняється від литовської: оплата здійснюється за кожний кілометр проїзду (для легкових автомобілів – 0,04 євро/км) за допомогою електронної системи.

Детальніше про електронну систему оплати за проїзд:  

http://www.beltoll.by/index.php

До уваги громадян України, які мають намір отримати вперше або замінити дозвіл на тимчасове проживання у Литовській Республіці

З травня 2015 року набули чинності зміни до наказу МВС Литовської Республіки від 12.10.2005 року № 1V-329 «Щодо документів для отримання дозволу на тимчасове проживання у Литовській Республіці та видачі іноземцям тимчасового дозволу на проживання, його заміни або скасування».

Відповідно до зазначених змін, перелік документів, які подаються іноземцями віком понад 14 років для оформлення дозволу на тимчасове проживання в Литовській Республіці, доповнено новою позицією:

«- документ, виданий компетентним органом іноземної держави, який підтверджує, що іноземець не був засуджений або притягнутий до кримінальної відповідальності у цій державі. Якщо іноземець був засуджений, у довідці повинно бути зазначено коли і за який злочин його було засуджено та який йому було винесено вирок».

 

ІНФОРМАЦІЯ

Щодо надання сприяння громадянам України

у разі настання подій надзвичайного характеру

 22 липня 2016 року підписано Меморандум між Міністерством закордонних справ України та Товариством з обмеженою відповідальністю «Лайфселл» про співпрацю щодо надання сприяння громадянам України, які, перебуваючи за кордоном, опинилися у скрутному становищі в результаті подій надзвичайного характеру.

Меморандумом передбачено:

- оперативний обмін інформацією у разі настання надзвичайної події за кордоном, яка створює реальні і потенційні загрози безпеці, життю та здоров’ю громадян України;

- сприяння у встановленні кількості громадян України – абонентів ТОВ «Лайфселл», які перебувають у місці або в країні настання надзвичайної події;

- надсилання коротких текстових повідомлень від Міністерства закордонних справ України, у разі необхідності невідкладного оповіщення громадян України, які перебувають у місці або в країні настання надзвичайної події;

- надання громадянам України, які перебувають у місці або в країні настання надзвичайної події, можливості безкоштовного зв’язку з абонентами, що мають українські номери, тривалістю 20 хвилин.

щодо отримання громадянами довідок про відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України

Відповідно до законодавства України довідки про відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України (далі - Довідка), надаються Департаментом інформаційно-аналітичного забезпечення МВС, інформаційними підрозділами ГУМВС, УМВС України в областях та місті Києві, інформаційними підрозділами районних управлінь МВС України. А у випадку тимчасового або постійного перебування громадянина за межами держави – посольствами або консульськими установами України.

1. Для отримання Довідки у Посольстві України в Литовській Республіці громадянину України необхідно особисто або через уповноважену ним особу (за нотаріальним дорученням) подати письмовий запит до консульського відділу Посольства (м.Вільнюс, вул.В.Кудіркос, 22).

При собі необхідно мати оригінал та ксерокопію документа, що посвідчує особу (паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон).

Запит задовольняється у строк до тридцяти календарних днів з дня його надходження.

Консульський збір за видачу Довідки складає 33 євро.

2. Для отримання Довідки в Міністерстві внутрішніх справ України громадянину необхідно особисто або через уповноважену ним особу (за нотаріальним дорученням) подати письмовий запит до Департаменту інформаційно-аналітичного забезпечення МВС України за адресою: вул. Богомольця, 10, м. Київ, прохідна МВС, 2-й поверх, каб. № 7.

Прийом запитів громадян з цих питань здійснюється щоденно, крім вихідних та святкових днів, згідно з графіком:

понеділок, вівторок, середа, четвер:   10.00  до  11.00 та 16.00 до 17.00

п’ятниця:                                                  10.00  до  11.00 та 15.30 до 16.30

Телефони для довідок - 256-14-60, 254-78-43

При собі необхідно мати оригінал та ксерокопію документа, що посвідчує особу (паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, посвідка на проживання тощо).

Згідно статті 16 Закону запит задовольняється протягом тридцяти календарних днів з дня його надходження, а в разі відсутності необхідності проведення додаткових перевірок – протягом 15 діб.

З 10 травня 2011 року, керуючись статтею 19 Закону України „Про захист персональних даних” (далі - Закон), Довідки громадянам на їх запит надаються органами МВС України безоплатно.

Починаючи з 01 січня 2015 року Довідки видаються лише на захищених номерних бланках, виготовлених типографським способом.

В запиті громадянином зазначається мета та/або правові підстави запиту, а саме:

1. Здійснення усиновлення, встановлення опіки (піклування), створення прийомної сім’ї або дитячого будинку сімейного типу.

2. Оформлення документів в органи соціального забезпечення.

3. Оформлення візи для виїзду за кордон.

4. Надання в установи іноземних держав, працевлаштування за кордоном.

5. Оформлення на роботу.

6. Оформлення дозволу на зброю, оформлення ліцензії на роботу з вибуховими речовинами.

7. Оформлення ліцензії на роботу з наркотичними засобами, психотропними речовинами та прекурсорами.

8. Для участі у тендері.

9. Оформлення громадянства.

10. Оформлення або поновлення документів.

11. Інша.

Термін дії Довідки не визначається, так як вона надається станом на дату здійснення перевірки. Він може встановлюватися установою або іншим органом, який з урахуванням її змісту приймає рішення про призначення на певні посади, надання права займатися визначеними видами професійної діяльності або скористатися іншими правами.

Інформацію щодо отримання громадянами Довідок про відсутність або наявність судимості в інформаційних підрозділах ОВС розміщено на сайтах територіальних органів МВС.

 

ЗАПИТ

до Департаменту інформаційно-аналітичного забезпечення МВС України

на отримання довідки про відсутність (наявність) судимості або обмежень,

передбачених кримінально-процесуальним законодавством України

 

Прізвище (укр.)________________________ Фамилия (рус.)_____________________

 

Ім’я (укр.)_____________________________ Имя (рус.)_________________________

 

По батькові (укр.)______________________  Отчество (рус.)_____________________

 

Якщо змінювались прізвище, ім’я та по-батькові – вказати попередні:

 

(укр.)_________________  (рус.) _________________

 

(укр.)_________________  (рус.) _________________

 

Дата народження__________________________________________________________

(число, місяць, рік)

Місце народження________________________________________________________

(населений пункт, район, область, країна)

Громадянство____________________________________________________________

(країна)

Контактний телефон ______________________________________________________

 

До запиту додається копія документа_________________________________________

                                                            (паспорт, свідоцтво про народження, довідка)

 

Мета запиту: (необхідне підкреслити)

1. Здійснення усиновлення, встановлення опіки (піклування), створення

прийомної сім’ї або дитячого будинку сімейного типу.

2. Оформлення документів в органи соціального забезпечення.

3. Оформлення візи для виїзду за кордон.

4. Надання в установи іноземних держав, працевлаштування за кордоном.

5. Оформлення на роботу.

6. Оформлення дозволу на зброю, оформлення ліцензії на роботу

з вибуховими речовинами.

7. Оформлення ліцензії на роботу з наркотичними засобами,

психотропними речовинами та прекурсорами.

8. Для участі у тендері.

9. Оформлення громадянства.

10. Оформлення або поновлення документів.

11. Інша.

Відповідно до Закону України „Про захист персональних даних” від 01.06.2010

№ 2297-VI даю згоду на обробку моїх персональних даних.

 

Я поінформований про те, що довідку отримаю _____________ 20__ року,

у разі необхідності уточнення інформації ___________ 20__ року.

„____” ________________ 20___ року   _______________         ______________

                                                 (підпис заявника)                       (прізвище та ініціали)

 

Відмітка про отримання інформації

Довідку отримав: _______________      ______________      _________________

                                       (дата)              (підпис заявника)                      (прізвище та ініціали)

 

Безпекова ситуація

Серед країн Євросоюзу Литва вважається достатньо безпековою країною.

Але не варто втрачати пильність. Крадіжки в номерах дешевих готелів, кишенькових злодіїв на вулицях та викрадення автомобілів ще значно розповсюджені.

Рекомендовано користуватися автостоянками під охороною і не залишати в автомобілі цінні речі. Особливо важливо доглядати за власними речами в людних місцях та на вулиці.

Обмеження свободи пересування в Литві

Відповідно законодавства Литовської Республіки, свобода пересування іноземця в Литві може бути обмежена у разі необхідності забезпечення безпеки держави, громадського порядку, здоров’я та збереження морального обліку населення, у випадках запобігання злочину або порушенню прав та свобод інших осіб.

Відповідно до ст.114 Закону Литовської Республіки «Про правове положення іноземця» (№73-2539/2004) співробітник поліції або інших правоохоронних органів має право затримати іноземця на термін не більше 48 годин.

Тільки за рішенням суду іноземець може бути затриманим на термін більше 48 годин. У даному випадку затриманого розміщують у Центрі реєстрації іноземців Державної прикордонної служби МВС Литви, який розташований у м.Пабрадє, Швянченського району Литовської Республіки.

Термін затримання іноземця не має перевищувати 6 місяців У випадках, коли затриманий відмовляється співпрацювати з відповідними органами країни перебування (відмовляється надати інформацію про себе, надає недостовірну інформацію тощо) термін затримання може бути продовжений на додатковий строк до 12 місяців.

Згідно ч.1 ст.115 Закону Литовської Республіки «Про правове положення іноземця» (№73-2539/2004), враховуючи факт встановлення особи іноземця, відсутності з його боку загрози національній безпеці та громадському порядку, надання сприяння суду та інших обставин, компетентними органами може бути прийнято рішення щодо альтернативного засобу утримання під вартою.

Іноземець зобов’язаний залишити територію Литовської Республіки у разі закінчення терміну дії візи або посвідки на тимчасове проживання у Литві.

Умови працевлаштування

Якщо громадянин України вирішив виїхати за кордон з метою працевлаштування, навчання тощо необхідно запам’ятати такі поради:

1.Закордонний паспорт, проїзний документ дитини, а також візу бажано оформляти самостійно та оплату за ці послуги проводити особисто.

Це не дасть можливості торговцям людьми втягнути громадянина у боргову кабалу або вчинити злочин стосовно інших осіб за її документами.

2.Торговці людьми можуть ввести громадянина в оману, використовуючи:

  • різного роду фірми з посередництва в працевлаштуванні за кордоном;
  • туристичні, шлюбні та модельні агенції, служби знайомств, агенції шоу-бізнесу тощо;
  • оголошення, рекламу в засобах масової інформації та комп'ютерній мережі Інтернету.

3. Не потрібно реагувати на рекламу фірм, які не зазначають свою повну назву, адресу, номер ліцензії та органу ліцензування, що її видав тощо.

4. Переговори про навчання, працевлаштування, туристичні подорожі не бажано проводити наодинці з агентом фірми. Необхідно запросити взяти участь у переговорах свою довірену особу (це може бути хтось із близьких, друзів, знайомих тощо). Треба з’ясувати, чи має агент фірми або підприємець ліцензію на посередництво в працевлаштуванні за кордоном.

Таку інформацію можна одержати в Державному центрі зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України за телефоном: (8-044)220-50-97 з 17.00 до 18.00 години з понеділка по четвер або на Інтернет-сайті www.minpraci.gov.ua.

5. З метою працевлаштування за кордоном необхідно укласти трудовий договір (контракт). Такий договір оформляють у двох примірниках, один з яких залишається у громадянина.

6.  Для виїзду за кордон з метою легального працевлаштування необхідно отримати візу для працевлаштування.

Працевлаштування за туристичною чи гостьовою візою може створити для громадянина нелегальне становище або ж сприяти його експлуатації, ув'язненню чи стати головним чинником принизливої процедури депортації з країни перебування.

7. Не варто користуватися послугами незнайомих осіб, які пропонують свої послуги щодо продовження терміну дії візи.

Термін перебування на території іноземної держави зазначений у візі.

Необхідно пам’ятати, що особа, яка має одноразову національну візу типу «D» країни – учасниці Шенгенської Угоди, має право лише на одноразовий транзитний проїзд до країни, яка її видала, територією іншої країни – учасниці цієї Угоди і вимагає повернення громадянина на батьківщину повітряним транспортом у разі відсутності відповідних транзитних віз.

8. Залишити рідним, близьким чи знайомим копії свого паспорта громадянина України, закордонного паспорта, візи, контракту, свідоцтва про народження, проїзних квитків, нещодавно зроблену фотокартку, а також номери телефонів роботодавця, знайомих за кордоном, посольства (консульства) України та номер телефону й адресу, де збирається громадянин зупинитися за кордоном.

Додаткову інформацію з цього приводу можна отримати за телефонами громадських організацій, які протидіють торгівлі людьми: 8-800-500-22-50 - національна безкоштовна гаряча лінія по Україні (044) 205-36-94, 205-37-36.

Порядок працевлаштування іноземців в Литовській Республіці

Процедура оформлення дозволів на працевлаштування іноземців в Литовській Республіці регулюється наступними законодавчими актами Литовської Республіки:
Законом Литовської Республіки «Про правовий статус іноземців» № ІХ-2206 від 29.04.2004 року,
Законом Литовської Республіки «Про гарантії працівникам, які перебувають у відрядженні» № Х-199 від 12.05.2005 року,
Постановою Уряду Литовської Республіки «Про затвердження переліку об’єктів державного мита, розмірів та порядку повернення цього мита» від 15.12.2000 року,
Наказом Міністра соціального захисту та праці Литовської Республіки »Про затвердження опису умов та порядку видачі дозволу на працевлаштування іноземців» №А1-118 від 24.04.2006 року (із змінами та доповненнями від 23.01.2007 року),
Спільним Наказом Міністра соціального захисту та праці Литовської Республіки та Міністра внутрішніх справ Литовської Республіки «Про затвердження опису умов та порядку видачі іноземцю дозволу на працевлаштування під час його перебування в Литовській Республіці» № А1-322/1V-462.

Відповідно Порядку видачі дозволу на працевлаштування іноземців, підприємство (суб’єкт господарювання), яке прагне отримати дозвіл на працевлаштування громадянина іншої країни, має зареєструвати вільне робоче місце в територіальному підрозділі Біржі праці, яка протягом місяця вживає заходи щодо заповнення вакансії з числа литовських громадян (як у відповідному регіоні, так і за його межами). В разі якщо пошук щодо заповнення вказаної вакансії з числа литовських громадян не дав бажаних результатів, литовська Біржа праці видає підприємству (суб’єкту господарювання) відповідний дозвіл на працевлаштування іноземного громадянина з подальшим оформленням йому документів на тимчасове проживання в Литовській Республіці.

На підставі отриманого підприємцем дозволу на працевлаштування іноземця, складається Договір на працевлаштування, для чого претендентом на посаду подаються та заповнюються наступні документи:

1. заява відповідного зразка;

2. копія паспорта громадянина іншої держави або інший відповідний документ, дійсний для перебування в іноземній державі та визнаний дійсним в Литовській Республіці;

3. копія документа, який підтверджує постійне проживання на території іншої держави;

4. копія диплому або іншого документу, який підтверджує професійну кваліфікацію іноземця. Слід зазначити, що вказані документи необхідно легалізувати або проставити штамп «Apostille ».

5. довідка компетентної установи іноземної держави про визнання професійної кваліфікації у випадку, коли професія входить до переліку регламентованих на території Литовської Республіки. Інформація щодо переліку регламентованих професій на території Литви формується та надається Центром оцінки освіти Литовської Республіки;

6. детальний опис майбутньої роботи іноземця (заповнюється підприємцем);

7. копія документа, який підтверджує трирічний стаж роботи іноземця за професійною кваліфікацією протягом останніх п’яти років;

8. копії документів, що засвідчують удосконалення кваліфікації іноземним громадянином ( в разі наявного удосконалення кваліфікації).

Всі документи надаються з нотаріально засвідченим перекладом на литовську мову.

При видачі дозволу на роботу іноземцю, який є відрядженим, необхідні наступні документи:

1. заява відповідного зразка;

2. копія паспорта громадянина іншої держави або інший відповідний документ, дійсний для прибування в іноземній державі та визнаний дійсним в Литовській Республіці;

3. копія документа, який підтверджує постійне проживання на території іншої держави;

4. договір з підприємством іншої держави, яка відряджає працівника для надання послуг або виконання робіт (в разі необхідності укладення договору);

5. копія трудової угоди (договору) працівника з підприємством, робітником якого він є, з нотаріально засвідченим перекладом на литовську мову.

Після подання вищезазначених документів територіальній Біржі праці, вона здійснює перевірку роботодавця (підприємця) на відповідність наступним вимогам:
1) факт реєстрації підприємства на території Литовської Республіки;
2) факт банкрутства або його започаткування, факт відсутності реструктуризації;
3) факт відсутності боргів державному бюджету Литви та іншим фондам, які курує Державна податкова інспекція Литовської Республіки, та відсутність боргів фонду соціального страхування Литви.

Терміни розгляду документів територіальними підрозділами Біржі праці Литовської Республіки

Працевлаштування іноземця за трудовою угодою:

  • протягом місяця, для висококваліфікованих спеціалістів (відповідно міжнародному стандарту класифікатору професій (ISCO-88 ) – протягом 2-х тижнів.

Працевлаштування іноземця, який є відрядженим:

  • протягом 20 днів.

Терміни видачі Біржею праці Литовської Республіки дозволу на працю

Іноземцю за трудовою угодою:

  • протягом двох місяців з дати реєстрації заяви; для висококваліфікованих спеціалістів – протягом одного місяця;

Іноземцю, який є відрядженим:

  • протягом місяця з дати реєстрації заяви.

Про прийняте рішення щодо дозволу на працю Біржа труда Литовської Республіки повідомляє електронною поштою.

Затвердження трудових договорів

Роботодавець протягом одного місяця з дня отримання дозволу на працю іноземного громадянина зобов’язаний надати Литовській Біржі праці для затвердження трудовий договір, укладений з громадянином іноземної держави.

Вимоги до трудового договору

1. Трудовий договір складається у письмовій формі, відповідно до законодавства Литовської Республіки.

2. Договір складається двома мовами: литовською та мовою, зрозумілою іноземцю.

3. Договір складається у двох екземплярах. По одному екземпляру литовською та мовою, зрозумілою іноземцю; один екземпляр залишається на Біржі праці Литви.

4. У трудовому договорі обов’язково зазначається термін дії, який обумовлює конкретні дати вступу у силу та дату завершення дії договору.

5. Заробітна плата не може бути нижчою заробітної плати громадянина Литви, який виконує таку ж саму роботу.

У випадку розірвання трудового договору до закінчення терміну його дії, роботодавець повинен протягом 7 діб у письмовій формі повідомити про цей факт Литовську Біржу праці та Департамент Міграції Литовської Республіки.

Продовження терміну дії дозволу на працю

Вимоги та підстави:

1. У випадку виробничої необхідності;

2. У випадку, коли дозвіл на працевлаштування був оформлений терміном на два роки;

3. При продовженні терміну дії дозволу на працю у всіх випадках, термін його дії не має перевершувати два роки.

Для продовження терміну дії дозволу на працевлаштування необхідні наступні документи:

1. Копія виданого дозволу на працевлаштування;

2. Довідка від роботодавця про роботу іноземця на робочому місці із зазначенням наступного:

  • опису робочих функцій робітника;
  • зазначення відпрацьованого часу;
  • розміру заробітної плати;
  • розміру нарахованих та сплачених податків і виплат у фонд Державного соціального страхування Литви;

3. Копія паспорта громадянина іншої держави або інший відповідний документ, дійсний для перебування в іноземній державі та визнаний дійсним в Литовській Республіці.

Митні питання

Щодо ввезення на митну територію України особистих речей (транспортних засобів) громадянами-резидентами України

Відповідно до абзацу 3 частини І ст. 1 Закону України «Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів і транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України»від 13.09.01 р. №2681-ІІІ, громадянами-резидентами є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які мають постійне місце проживання в Україні, в тому числі ті, що тимчасово перебувають за кордоном.

З урахуванням вищезазначеного, громадяни, які при переміщенні через митний кордон України пред’являють паспортні документи з відмітками про перебування на тимчасовому консульському обліку та/або з відмітками відповідних органів іноземної держави про дозвіл на тимчасове проживання на її території, вважаються саме громадянами-резидентами України.

Тому тимчасове ввезення такою категорією громадян транспортних засобів за кодом 8703 Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, що стосується легкових автомобілів, повинне здійснюватися відповідно до положень ст. 11 наведеного вище закону в порядку, встановленому для громадян-резидентів, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, а саме: транспортні засоби за кодом 8703 Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України для тимчасового використання на митній території України, незалежно від їх вартості, підлягають обов’язковому письмовому декларуванню митним органам у порядку, встановленому для громадян, та оподатковуються ввізним митом, податком на додану вартість і в установлених законодавством України випадках акцизним та іншими зборами.

Водночас, згідно з положеннями статей 1 та 14 Закону України «Про систему оподаткування»від 25.06.1991 р. №1251-ХІІ, мито, податок на додану вартість та акцизний збір належать до обов’язкових платежів, установлення яких, а також надання пільг їх платникам, здійснюється Верховною Радою України.

Щодо ввезення на митну територію Литви особистих речей громадянами-резидентами України

1. Ввіз валюти на територію Литви

Ввезення та вивезення іноземної валюти на/з території Литви не обмежено. Кожна фізична особа, яка в’їжджає в Литву або виїжджає з її території, та має при собі валюту більше 10 000 євро (або відповідну суму в іншій валюті), зобов’язана задекларувати її на прикордонному пункті при перетині кордону Литви.

2. Обмеження на ввіз в Литву деяких груп товарів

Громадянин іншої країни, якому виповнилося 17 років, може ввезти на територію Литви, наступну кількість товарів без сплати державного мита:

Тютюнові вироби

Громадяни, які в’їжджають повітряним транспортом

  • Сигарети 200 штук
  • Сигари (вага до 3 грамів) 100 штук
  • Сигари 50 штук
  • Тютюн для куріння 250 грамів

Громадяни, які в’їжджають іншими транспортними засобами

  • Сигарети 200 штук
  • Сигари (вага до 3 грамів) 100 штук
  • Сигари 50 штук
  • Тютюн для куріння 250 грамів

Алкогольні вироби

  • Міцні алкогольні вироби 0,5 літра
  • Вино 0,75 літра
  • Пиво 4 літра

Забороняється ввіз на територію Литви м’ясних, молочних продуктів та виробів з них.

Ввезення домашніх тварин та птах можливе лише за наявності ветеринарного сертифікату міжнародного зразка із зазначенням дати щеплення від сказу, скріпленого печаткою ветеринарного контролю на виїзді з країни походження.

Більш детальну інформацію литовською та англійською мовою щодо митних питань можна знайти на сайті Державної митної служби Литовської Республіки www.cust.lt

Рекомендації щодо правил поведінки та корисні поради

Згідно з вимогами міграційного законодавства Литовської Республіки, зацікавлена особа, яка має законні підстави на перебування в Литві (дозвіл на роботу, освіту, перебування у шлюбі тощо), при наявності дійсного паспорта громадянина України для виїзду за кордон може звертатися до литовських міграційних органів на предмет оформлення посвідчення на проживання в Литві на термін, визначений підставами.

5 квітня 2010 року набрав чинності Європейський візовий Кодекс, який регламентує видачу шенгенських віз. Однією з цілей зазначеного візового Кодексу є спрощення та гармонізація норм шенгенського законодавства, що регламентує видачу шенгенських віз. Громадяни України і надалі зможуть отримувати шенгенські візи відповідно Угоди між Україною та Європейським співтовариством про спрощення оформлення віз.
Водночас, на виконання статті 12 зазначеного вище Кодексу, в якій викладені вимоги до документу на поїздку, з 5 квітня 2010 року консульський відділ посольства Литовської Республіки в Україні припинив приймати паспорти громадян України, які видані більш, ніж 10 років тому, тобто не приймаються паспорти, термін дії яких продовжено.

З огляду на викладене, вважаємо за доцільне привернути увагу громадян України, які мають паспорти, термін дії яких продовжено, при підготовці документів для оформлення візи для в’їзду в країни ЄС, зокрема Литву, враховувати нові вимоги Європейського візового Кодексу.

Громадянам України, які в’їжджають на територію Литовської Республіки з візою, виданою іншою державою Шенгенського простору, слід дотримуватися таких правил:

1. Віза повинна бути використана для в’їзду до країни її видачі з метою, що в ній зазначена.

2. У разі необхідності, громадянин повинен мати змогу довести цільове використання візи (надання документів, що підтверджують перебування на території країни, що видала візу, наприклад – оплату проживання в готелі, касові чеки тощо).

Також, громадянам України під час планування поїздок до Литви слід враховувати, що зарозпивання алкогольних напоїв у громадських місцях, а саме на вулицях, стадіонах, парках, громадському транспорті, а також присутність у зазначених місцях у нетверезому вигляді, передбачено адміністративне покарання у вигляді штрафу. Законодавством також заборонено продаж неповнолітнім особам алкогольних виробів. Митними правилами Литви дозволяється ввозити на територію Литви тільки 2 пачки цигарок.

Надання медичних, соціальних послуг

У Литовській Республіці діє принцип страхової медицини, відповідно до якого будь-які медичні послуги, що надаються лікувальними закладами, мають бути оплачені. Як правило, така оплата здійснюється за рахунок державного чи приватного медичного страхування, або із власних коштів особи, якій було надано медичну допомогу. Медичні послуги, що не мають невідкладного характеру, надаються лише після того, як пацієнтом буде доведено спроможність їх оплатити.

У зв’язку з цим медична допомога громадянам України може надаватися:

- у разі, якщо громадянин України має поліс медичного страхування, який поширюється на територію Литовської Республіки, в обсязі і на умовах зазначених у полісі;

- у разі відсутності полісу медичного страхування, медичні послуги надаються на платній основі відповідно до тарифів, які діють у конкретному медичному закладі.

Разом з тим, невідкладна медична допомога надається лікарняними закладами без попереднього з’ясування, чи застрахований пацієнт, або того, чи є у нього достатньо власних коштів для оплати медичних послуг. Однак ця невідкладна медична допомога не є безоплатною. Після її надання відповідний рахунок передається пацієнту, який зобов’язаний його оплатити. У разі, якщо пацієнт є громадянином іноземної держави та відмовляється від оплати рахунку, рахунок передається до МЗС Литовської Республіки, яке вирішує питання щодо його оплати, у тому числі за допомогою дипломатичних важелів.

При наданні медичної допомоги іноземним громадянам, які перебувають на території Литовської Республіки у відрядженні і котрі є громадянами країн, з якими діє візовий режим перетину кордону, литовська сторона виходить, насамперед, з того, що обов’язковою умовою отримання в’їздної візи є наявність страхового полісу з терміном дії не менше визначеного терміну дії візи. Таким чином, береться в розрахунок той факт, що, у разі необхідності термінового звернення громадянина за медичною допомогою, витрати на її відшкодування сплачуються страховою компанією, яка видала цей поліс. У випадках, коли чинний страховий поліс відсутній, при зверненні за невідкладною допомогою іноземець, що перебуває в Литовській Республіці, має розраховувати на власні фінансові можливості, знову таки враховуючи той факт, що будь-які надані медичні послуги мають бути сплаченими.

Питання надання соціальних послуг врегульовані Договором між Україною та Литовською Республікою про соціальне забезпечення від 23.04.2001 року.

Цей Договір регламентує соціальне забезпечення осіб, що проживають на території однієї із Сторін, на яких поширювалось чи поширюється законодавство однієї або обох Сторін.

Договір поширюється на передбачені законодавством кожної із Сторін такі види соціального забезпечення:

В Україні -

1) пенсії за віком;

2) пенсії по інвалідності;

3) пенсії за вислугу років;

4) пенсії у разі втрати годувальника;

5) пенсії та відшкодування шкоди, завданої працівнику внаслідок трудового каліцтва, професійного захворювання, та у випадку його смерті з цих причин;

6) допомоги по тимчасовій непрацездатності (хворобі), по вагітності та пологах;

7) допомоги сім'ям з дітьми;

8) допомоги по безробіттю;

9) допомоги на поховання.

У Литовській Республіці -

1) пенсії по інвалідності;

2) пенсії по старості;

3) пенсії за вислугу років;

4) пенсії вдовам (удівцям) та пенсії сиротам;

5) відшкодування шкоди в разі трудового каліцтва та професійного захворювання;

6) допомоги по хворобі та материнству;

7) допомоги сім'ям, що виховують дітей;

8) допомоги по безробіттю;

9) допомоги на поховання.

У сфері соціального забезпечення права та обов'язки громадян однієї Сторони, а також членів їхніх сімей, незалежно від їхнього громадянства, що проживають на території іншої Сторони, при застосуванні законодавства цієї Сторони, дорівнюються до прав та обов'язків її власних громадян.

Корисні номери телефонів в Литві

Поліція, служба порятунку, служба медичної допомоги

У Литовській Республіці як і в інших країнах Європейського Союзу єдиним номером невідкладної допомоги в ситуації загрози для здоров’я, життя чи майна є номер 112. Він діє як при наборі зі стаціонарного телефону, так і мобільного. Після набору номеру 112 абонента поєднують з Центром рятункового інформування, оператор якого приймає виклик і переадресовує його до відповідних підрозділів поліції, пожежної служби чи медичної служби.

Інформацію про телефони та адреси державних органів, підприємств, установ, організацій Литовської Республіки Ви може отримати за номером 118.

Інші корисні номери телефонів:

Міністерство внутрішніх справ Литовської Республіки (+370-5) 271-71-30

Департамент поліції при МВС Литовської Республіки (+370-5) 271-97-31

Департамент міграції при МВС Литовської Республіки (+370-5) 271-86-33

Служба охорони державного кордону при МВС Литовської Республіки (+370-5) 271-93-03, (+370-5) 271-93-04

Центр реєстрації іноземців Служби охорони державного кордону при МВС Литовської Республіки (+370-5) 271-93-05

Департамент дорожньої поліції при МВС Литовської Республіки (+370-5) 233-11-68

Головний комісаріат поліції м.Вільнюс (+370-5) 271-87-08

Головний комісаріат поліції м.Каунас (+370-37) 30-33-09

Головний комісаріат поліції м.Клайпеда (+370-46) 35-40-00

Служба швидкої медичної допомоги м.Вільнюс (+370-5) 263-88-00

Університетська лікарня швидкої допомоги м.Вільнюс (+370-5) 216-90-69

Служба швидкої медичної допомоги м.Каунас (+370-37) 40-86-79

Служба швидкої медичної допомоги м.Клайпеда (+370-46) 39-60-00, (+370-46) 39-65-00

Міграційна служба м.Вільнюс (+370-5) 271-64-44

Міграційна служба м.Клайпеда (+370-46) 35-46-30

Міграційна служба м.Каунас (+370-37) 30-32-46

Міграційна служба м.Алітус (+370-315) 55-717

Міграційна служба м.Панєвежіс (+370-45) 50-31-37

Почесний консул України у м.Клайпеда (+370-46) 42-08-00

Порядок в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї

Іноземці та особи без громадянства в’їжджають на територію Автономної Республіки Крим та м.Севастополь України відповідно до законодавства та міжнародних договорів України.

Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», в редакції від 09.05.2014, зокрема, визначено порядок в’їзду осіб на тимчасово окуповану територію та виїзду з неї.

Відповідно до статті 10 Закону громадяни України мають право на вільний та безперешкодний в’їзд на тимчасово окуповану територію і виїзд з неї через контрольні пункти в’їзду-виїзду за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України.

Водночас, в’їзд іноземців та осіб без громадянства на тимчасово окуповану територію та виїзд з неї допускаються лише за спеціальним дозволом через контрольні пункти в’їзду-виїзду.

Станом на сьогодні відповідний  проект порядку в’їзду іноземців та осіб без громадянства на тимчасово окуповану територію, розроблений Адміністрацією Державної прикордонної служби, перебуває на погодженні у причетних центральних органах виконавчої влади.

Таким чином, іноземцям з держав з візовим порядком в’їзду за отриманням візових документів слід звертатися до дипломатичних представництв або консульських установ України за кордоном.

Іноземці з держав з безвізовим порядком в’їзду можуть перебувати на території Автономної Республіки Крим та м.Севастополь України виключно  за умови перетинання державного кордону в діючих пунктах пропуску через державний кордон України з проставленням відповідних відміток в паспортних документах або імміграційних картках.

Разом з тим, Законом внесено зміни до деяких нормативно-правових актів в частині відповідальності осіб за порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї, а саме:

1. Кримінальний кодекс України доповнено статтею 332-1

- порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї з метою заподіяння шкоди інтересам держави караються обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк, з конфіскацією транспортних засобів. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією транспортних засобів. Згадані вище дії, вчинені організованою групою караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.

2. Кодекс України про адміністративні правопорушення, зокрема, доповнено статтею 204-1 такого змісту:

- порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї тягне за собою накладення штрафу від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб.

3. Статтю 13 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» доповнено абзацом такого змісту:

в'їзд в Україну іноземцю або особі без громадянства не дозволяється:

- якщо така особа намагається здійснити в’їзд через контрольні пункти в’їзду - виїзду на тимчасово окуповану територію без спеціального дозволу або така особа під час попереднього перебування на території України здійснила виїзд із неї через контрольний пункт в’їзду – виїзду;

доповнено статтею 14-1 такого змісту:

-  іноземцям та особам без громадянства, які прибули до контрольних пунктів в’їзду - виїзду з тимчасово окупованої території без відповідного дозволу, не дозволяється подальший проїзд та в найкоротший строк вони повертаються на тимчасово окуповану територію, з якої вони прибули, або в державу, яка видала паспортний документ.

У разі неможливості негайного повернення іноземця або особи без громадянства вони перебувають у пункті контролю в’їзду - виїзду до їх повернення.

Таким іноземцям та особам без громадянства у паспортному документі проставляється відмітка про заборону в’їзду в Україну на термін, зазначений у рішенні, прийнятому відповідно до частини третьої статті 13 цього Закону";

статтю 20 доповнено частиною четвертою такого змісту:

- забороняється здійснення транзитного проїзду іноземців та осіб без громадянства через тимчасово окуповану територію.

Передбачений цим Законом правовий режим діятиме до повного відновлення конституційного ладу України на тимчасово окупованій території

 

Постановою Кабінету Міністрів України № 367 від 04 червня 2015 року затверджено Порядок в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї.

В’їзд на тимчасово окуповану територію України та виїзд з неї здійснюється виключно через такі контрольні пункти:

- для автомобільного сполучення — “Каланчак”, “Чаплина”, “Чонгар”;

- для залізничного сполучення — “Херсон”, “Мелітополь”, “Вадим”, “Новоолексіївка”.

В’їзд на тимчасово окуповану територію України та виїзд з неї здійснюється іноземцями та особами без громадянства за паспортним документом та спеціальним дозволом, виданим територіальним органом Державної міграційної служби України.

В’їзд на тимчасово окуповану територію України та виїзд з неї здійснюється громадянами України за умови пред’явлення будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України «Про громадянство України» або статтею 2 Закону України «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України», а громадян України, що не досягли 16-річного віку, - з дотриманням вимог, передбачених для таких осіб Правилами перетинання державного кордону громадянами України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57.

Спеціальний дозвіл оформлюють територіальні органи Державної міграційної служби України за місцем перебування іноземця чи особи без громадянства.

Для отримання спеціального дозволу іноземець або особа без громадянства подає: заяву; паспортний документ; документ, що підтверджує перебування в Україні на законних підставах; копію сторінки документа з особистими даними з перекладом на українську мову; документи, що підтверджують мету в’їзду на окуповану територію; документ, що підтверджує достатність фінансового забезпечення для перебування в Україні; три фото 3,5х4,5.

Видача спеціального дозволу або прийняття рішення про відмову в його видачі здійснюється територіальним органом Державної міграційної службі України у строк не більше п’яти робочих днів з моменту надходження всіх визначених документів.

За порушення порядку в’їзду на окуповану територію та виїзду з неї особи притягуються до відповідальності.

З повним текстом Порядку можливо ознайомитись на веб-сторінці Кабінету Міністрів України за адресою:

http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=248222450

Įvažiavimo į laikinai okupuotą Ukrainos teritoriją ir išvažiavimo iš jos tvarka

 

Рекомендації МЗС громадянам України, які планують поїздку за кордон

З метою запобігання потраплянню громадян України у скрутні ситуації за кордоном, пов’язані із наслідками їх втягування у протиправну діяльність на території іноземних держав, Міністерство закордонних справ наполегливо рекомендує громадянам України враховувати таке.

Виїзд громадян України за кордон має здійснюватися на законних підставах відповідно до запланованої мети поїздки та згідно з вимогами чинного законодавства України та країни призначення.

При плануванні виїзду за кордон з метою працевлаштування, здійснення підприємницької діяльності, в рамках виконання зовнішньоекономічних контрактів, забезпечення міжнародних перевезень тощо,  необхідно свідомо та відповідально ставитися до вибору пропонованої діяльності та порядку її здійснення, реалізовуючи своє право на працю виключно з використанням офіційних механізмів і процедур.

При цьому слід уникати відносин із сумнівними особами та посередницькими структурами, які, користуючись необізнаністю, вразливим становищем та вводячи в оману, можуть мати на меті втягнення особи у злочинну діяльність (контрабанда, найманство, незаконне надання послуг військового призначення та подвійного використання, торгівля людьми тощо) з відповідними правовими наслідками.

Крім цього, готуючись до закордонної поїздки, громадянам слід з’ясувати можливі застереження МЗС щодо відвідання тієї чи іншої країни. Серйозне занепокоєння викликає ситуація, коли, незважаючи на рекомендації утриматися від поїздок до окремих країн у зв’язку зі складним безпековим становищем та можливими загрозами їхньому життю і здоров’ю, які виникають у цьому зв’язку, а саме: неправомірні затримання, неможливість місцевої влади гарантувати безпеку та правопорядок, триваючі конфлікти та збройні сутички, мають місце факти виїзду наших громадян до кризових регіонів світу, у тому числі з метою працевлаштування з використанням нелегальних каналів.

МЗС закликає громадян України, які знаходяться за кордоном, дотримуватися законів країни перебування, а також здійснювати відповідні кроки (ставати на консульський облік, якщо термін перебування перевищуватиме 3 місяці, або повідомляти свої установчі і контактні дані у разі менш тривалої подорожі закордонним дипломатичним і консульським установам), спрямовані на створення передумов, необхідних для забезпечення можливості надання необхідної допомоги у випадку надзвичайних обставин.

Порядок в’їзду громадян України на територію Нагірного Карабаху (Азербайджан) та прилеглих до нього районів

Територія Нагірного Карабаху (Азербайджанська Республіка) та семи прилеглих до нього районів Азербайджанської Республіки (Агдамський, Лачинський, Кельбаджарський, Губадлинський, Зангеланський, Джебраїльський, Фізулінський) є забороненою для відвідування у зв’язку з нагірно-карабаським конфліктом між Азербайджаном та Вірменією.

Відвідування території Нагірного Карабаху без попередньої згоди на це офіційних органів Азербайджану суворо забороняється. Порушення встановленої норми призводить до автоматичного включення іноземців до списку персон нон ґрата для Азербайджану.

Доступ дипломатів та представників міжнародних правозахисних організацій на територію Нагірного Карабаху наразі обмежено, що робить неможливим надання громадянам України своєчасної допомоги.

Під посиленим контролем спеціальних служб та сил правопорядку також перебувають прилеглі до окупованої території райони, зокрема Тертерський, Агджабедінський, Бардинський, Геранбойський. Особливу увагу слід приділяти перебуванню у цих районах Азербайджану, оскільки недостатня кількість інформаційно-вказівних знаків може бути причиною критичного наближення до згаданих територій.

У зв’язку із зазначеним, Міністерство закордонних справ України наполегливо рекомендує громадянам України утримуватись від відвідання Нагірного Карабаху та прилеглих до нього семи районів.

Звертаємо також увагу фізичних і юридичних осіб України на те, що ведення будь-якої діяльності, у т.ч. й комерційної, на території Нагірного Карабаху без згоди на це офіційного Баку суворо забороняється.  

Безпекова ситуація в Азербайджанській Республіці

Ситуація на території Азербайджану залишається стабільною, контрольованою правоохоронними органами.

Криміногенна ситуація характеризується невисоким рівнем злочинності. За офіційними даними, на теренах СНД Азербайджан посідає перше місце за всіма показниками, пов’язаними з мінімальним рівнем стану злочинності та боротьби з нею.

У контексті заходів з підвищення безпеки дорожнього руху забороняється керувати транспортними засобами із затемненим склом, а також ввезення таких автомобілів із-за кордону.

На Апшеронському півострові популярними для відвідування іноземними туристами є міста Баку та Сумгаїт, у центральній частині країни – Гянджа та Євлах, а також північні райони Азербайджану, які межують з територією Росії. Відвідування цих місць є цілком безпечним,у районах створена необхідна інфраструктура для відпочинку і проживання.

Порядок вїзду громадян України на територію Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії (Грузія)

Відповідно до Закону Грузії «Про окуповані території», в’їзд громадян України та інших країн до Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії можливий лише за наявності спеціального дозволу компетентних органів Грузії і тільки з напрямку Зугдідського муніципалітету – до Абхазії, і Горійського муніципалітету – до Цхінвальського регіону/Південної Осетії. В’їзд на ці території з інших напрямів, зокрема через пункти пропуску «Адлер», «Псоу» і «Нижній Зарамаг» з боку Російської Федерації, а також проїзд через них на територію Зугдідського та Горійського районів Грузії заборонений. Порушення діючого режиму розглядається як незаконний перетин кордону, що кримінально переслідується. Вчинення даного злочину карається позбавленням волі строком від двох до чотирьох років  або значним матеріальним штрафом у розмірі від 1000 до 1500 дол. США.

Криміногенна ситуація на території Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії залишається напруженою. Існує реальна загроза безпеці та життю іноземних громадян, у т.ч. затримання та звинувачення громадян у порушенні порядку в’їзду та перебування на території самопроголошених утворень.

Доступ дипломатів та представників міжнародних правозахисних організацій на територію Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії наразі обмежено, що робить неможливим надання громадянам України своєчасної допомоги.

У зв’язку із зазначеним, Міністерство закордонних справ України наполегливо рекомендує громадянам України утримуватись від відвідання Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії, а також прилеглих до них районів.

Громадянам України, які після 2008 року відвідували територію Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії і мають в паспортних документах відмітки про проходження прикордонного контролю, також наполегливо рекомендується утриматись від поїздок до Грузії через небезпеку кримінального переслідування.

Звертаємо також увагу на те, що на території Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії заборонено ведення будь-якої діяльності, зокрема  торговельно-економічної, міжнародне повітряне, морське, залізничне та автомобільне сполучення, користування державними ресурсами, здійснення фінансово-кредитних операцій, операцій з нерухомим майном тощо.

Порядок в’їзду громадян України на територію Косово (Сербія)

Сербськими компетентними органами наголошується на необхідності в’їзду до Косово і Метохії лише через державний кордон Сербії, а наявність в проїзному документі відміток косовських властей про перетин кордону може розглядатися як порушення міграційно-візового режиму Сербії. У цьому зв’язку особи, які в’їхали до Косово не через територію центральної Сербії, зобов’язані спочатку виїхати з Косово до третьої країни, а потім в’їжджати до Сербії через сербські пункти пропуску на державному кордоні.

Рекомендації громадянам України, які планують відвідувати Російську Федерацію

Міністерство закордонних справ України із занепокоєнням відзначає, що останнім часом нормою стали випадки безпідставного затримання громадян України на території Російської Федерації, відсутність гуманного ставлення до українців з боку російських правоохоронних органів, їх несумісної з людською гідністю поведінки, застосування до наших співвітчизників неприпустимих методів фізичного та психологічного впливу, у тому числі - тортур.

Такими діями, а також численними фактами неповідомлення консульських установ України в РФ про затримання українців, незабезпечення їх невід’ємного права на зустріч з консульською посадовою особою, російська сторона грубо порушує універсальні норми міжнародного права у сфері дотримання прав і свобод людини, а також свої міжнародно-правові зобов’язання відповідно до Віденської конвенції про консульські зносини 1963 року та Консульської конвенції між Україною та Російською Федерацією від 1994 року.

Українська сторона наголошує, що грубі порушення Росією своїх міжнародно-правових зобов’язань, у тому числі у сфері консульських зносин, набули системного характеру.

У цьому контексті Міністерство закордонних справ рекомендує громадянам України при плануванні поїздок до Російської Федерації реально оцінювати наявні ризики та існуючі загрози та ретельно зважувати потребу у здійсненні таких подорожей.

При виникненні на території Росії будь-яких випадків затримання, негуманного поводження, фізичного та психологічного тиску з боку російських органів або громадян Міністерство закордонних справ України рекомендує українським громадянам невідкладно звертатися на гарячу лінії Центру оперативного реагування Міністерства (+38 044) 238-16-57, або безпосередньо на гарячі лінії консульських установ України, розташованих на території РФ, а саме:

-         Посольство України в Російській Федерації (м. Москва) +7 919 768-77-96

-         Консульство України в Новосибірську +7 913 799-27-75

-         Консульство України в Ростові-на-Дону +7 918 587-99-93

-         Генеральне консульство України в Санкт-Петербурзі +7 921 304-05-72

-         Консульство України у Єкатеринбурзі +7 953 000-02-07

Рекомендації громадянам України у зв’язку із тайфуном Рубі (Хагупіт) у Республіці Філіппіни

У зв’язку із тайфуном Рубі (Хагупіт) у Республіці Філіппіни, який, супроводжується повенями, масштабними опадами та зсувами ґрунту, МЗС України рекомендує громадянам України утриматися від поїздок до острівних провінцій Буріас, Маріндуке, Ромблон, Міндоро, Лубанг, районів східної частини острова Лусон та групи островів Вісая, постійно відстежувати повідомлення місцевих органів про розвиток ситуації, а також бути готовим до екстреної евакуації з небезпечних зон дії циклону та, у випадку її проведення, дотримуватись інструкцій рятувальних служб.

У разі потрапляння у надзвичайну ситуацію слід звертатись до Посольства України в Японії за номером телефону: +813 5474 97 70, а також на «гарячу лінію» МЗС України: +38(044) 238 16 57.

 

 

Мапа

Консульські питання